در شوروم سنگ ساختمانی، می بایست سنگ به همراه کاربری های مختلف آن و در غالب های هنری ارائه شود و نیازی نیست که متراژ زیادی از سنگ به صورت دپو نمایش داده شود. بُعد هنری و زیبا شناسی یک شوروم جزو اصول اساسی آن است و باید در شوروم از ارائه سنگ به صورت فله و تک برگ حد الامکان خودداری شود. نمایشگاه دائمی سنگ با رعایت این قوانین در شوروم سنگ تا امروز بسیار موفق عمل کرده اند.
اگر هم مجبور به ارائه سنگ بصورت نمونه و تک برگ هستیم، بهتر است در این نمایش از ذوق و سلیقه و هنر استفاده شود. مثلا مشابه آنچه که در فروشگاههای معتبر فروش کاشی و سرامیک در خیابان شیراز تهران مشاهده می شود. شوروم باید در یک فضای آرام و دارای امکانات پذیرائی همچون نمایشگاه دائمی سنگ از بازدید کننده باشد .بازدید کننده در آنجا همانند یک مهمان تلقی شود.

مسلما ما در فضای محدود یک شوروم سنگ قادر به نمایش سنگ در تمام کاربریها و کاربردهای مختلف آن نیستیم به همین خاطر نیاز به ابزاری داریم که بتوانیم بقیه مطالب نمایش نداده شده را به صورت عکس های زیبا و کاربردی در اندازه مناسب نشان دهیم. این وسیله می تواند یک یا چند مانیتور باشد که به اندازه کافی بزرگ باشد و در جای صحیح در شوروم سنگ نصب شود.
بزرگان فروش معتقدند که در جلسه پرزنت هر چه می شود باید از ابزارهای کمک فروش همانند عکس،نمودار،فیلم و … استفاده نمود و کمتر حرف زد چون اغلب تاثیر یک عکس بر روی مشتری از مدتها حرف زدن بیشتر است. معماری فضای فروش و حتی نمایشگاه دائمی سنگ و شوروم سنگ ساختمانی می بایست مهمان را متقاعد کند که به او احترام گذاشته شده است و همه چیز صحیح و درست بکار گرفته شده باشد در عین حالی که فضا شلوغ و مصنوعی به نظر نیاید.