برای همه ما پیش آمده که وارد دفتری در فلان کارخانه شده ایم فضای اداری کارخانه سعی شده است که به کار گیری سنگهای تولیدی کارخانه در ذهن مشتری نقش یک شوروم سنگ را بازی کند مثلا با استفاده از سنگ گرانیت و یا سنگ خاصی و یا سبک خاصی. اشکالی که بوجود آمده این است که با مرور زمان آن سنگ به خصوص از مد خارج شده است و یا کارخانه در سیاستهای تولیدی خود تغییراتی داده(مثلا قبلا گرانیت فرآوری می کرده ،ولی در حال حاضر سنگ نرم تولید می کند) و یا آن سنگ کلا عوض شده و یا آن سنگ دیگر وجود ندارد و یا در صورتیکه هیچ کدام از این اتفاقها نیفتاده باشد اتفاق نا مطلوب دیگری افتاده است . سنگ در اثر کاربری دچار فرسایش و کثیفی شده و کلا به جای تبلیغ تبدیل به ضد تبلیغ شده است.
نکته دیگر استفاده از نور در فضای شوروم است.
به نظر می رسد که نمایش سنگ چه بصورت خصوصی چه در نمایشگاه دائمی سنگ از هر نوعی بدون در نظر گرفتن میزان و نوع نور روی آن ناقص است چون کم کم، نور دارد به متریال مهمی در نمایش تبدیل می شود. نور باید قابل کنترل و مدیریت باشد و همه نورها موضعی و با رنگ بندی مناسب باشد. پیشنهاد مهم در نمایش در یک شوروم سنگ ساختمانی، نمایش سنگ به صورت یک نمونه کاربردی شده است. مثلا قسمتی از نما، یا آشپزخانه و یا سرویس و یا شومینه و …
مثالی برای روشن شدن اهمیت موضوع بمی زنیم. در سالهای نه چندان دور پرده یک خانه معمولی از چند متر پارچه ساده تشکیل می شد شما برای تهیه پرده فقط کافی بود چند متر پارچه بخرید و با دوختن یک نوار ساده و با استفاده از چند قلاب آن را نصب کنید.حالا این شرایط را مقایسه کنید با صنف نسبتا جدید پرده فروشی ها. در مدل نمایش فعلی پرده در یک فروشگاه پرده فروشی از پارچه ها با رنگها و جنس های مختلف همراه با نوار پرده های متفاوت و اجزاء و یراق آلات زیبا و جذاب استفاده می شود که تمامی این اجزاء توسط یک طراح هنرمند برای فضاهای مختلف طراحی شده است. بعضا در یک مدل پرده از چهار الی پنج لایه پرده با کاربریهای مشخص استفاده می شود. حالا شما برای خرید پرده دیگر پارچه نمی خرید شما یک بسته کامل متشکل از پارچه،طرح،یراق آلات،هنر را به همراه نصب و تحویل و خدمات تهیه می کنید.